Neem gerust contact met ons op om thuis
met u de mogelijkheden door te nemen.

EHerkenning aanvragen zorgaanbiedersportaal

Welke eherkennig heb je nodig als zzp’er in de zorg;  eherkenning aanvragen zorgaanbiedersportaal

EHerkenning aanvragen zorgaanbiedersportaal  

EHerkenning aanvragen zorgaanbiedersportaal

 

Sinds 1 januari 2022 is de Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza) in werking getreden. Als je een startende ( sinds januari 2022) bent krijg je hiermee te maken. Om je aan te melden voor de Wet toetreding zorgaanbieders heb je eHerkenning nodig. Een eherkenning kun je bij verschillende partijen aanvragen. Je gaat een lidmaatschap aan voor minimaal een jaar.

Als zzp’er in de zorg heb je een onderneming in de zorg en dien je je aan te melden bij het zorgaanbiedersportaal. Voordat je start met zorg verlenen als zzp'er in de zorg moet je jezelf inschrijven bij de Inspectie. Dit is verplicht. Voor het aanmelden bij het Zorgaanbiedersportaal heb je de minimale eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 2 plus,  EH2+ nodig. Je kunt eHerkenning vergelijken met DigiD. Als persoon gebruik je DigiD, als bedrijf gebruik je eHerkenning.


Doel EHerkenning aanvragen voor zorgaanbiedersportaal

Het doel van het zorgaanbiedersportaal is het samenbrengen van alle beschikbare gegevens van en over zorgaanbieders samen en deze publiek toegankelijk maken. Als ingang kan iedereen hier het Landelijk Register Zorgaanbieders (LRZa) bevragen en inzicht krijgen in:
 

  • De naam en adresgegevens van een zorgaanbieder, inclusief de vestigingen
  • De soorten zorg die verleend worden

 

In de toekomst wordt het portaal verder uitgebreid met andere registers die publiek beschikbaar komen.

Tevens staat op het Zorgaanbiedersportaal een link naar de inspectierapporten via de website van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).


EHerkenning aanvragen voor zorgaanbiedersportaal verplicht

Wanneer je als ondernemer in de zorg gaat werken en valt onder de eisen van de Wkkgz, dan heb je naast een kvk-inschrijving ook een eHerkenning nodig. De eHerkenning heb je nodig om jezelf te kunnen aanmelden bij het Zorgaanbiedersportaal. Als  je als ondernemer zaken met de overheid moet regelen doe je dit met behulp van een eHerkenning. Het is vergelijkbaar met een een DigiD, maar dan uitsluitend voor bedrijven.

Begin je te werken als zzp’er in de zorg en val je met jouw werkzaamheden onder de eisen van de Wkkgz, dan ben je verplicht je in te schrijven bij de KvK en bij het zorgaanbiederportaal. De KVK inschrijving heb je nodig om je bedrijf te registreren, het zorgaanbiederportaal om jezelf te registreren als zorgaanbieder. De eHerkenning die je nodig hebt, is gekoppeld aan jouw onderneming. EHerkenning is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel waarmee je bij ruim 500 verschillende dienstverleners, zoals UWV, gemeenten, Belastingdienst en verzekeraars kunt inloggen.

 

Nodig voor het EHerkenning aanvragen voor zorgaanbiedersportaal

  • KvK nummer
  • kopie van je identiteitsbewijs;

Je machtigt de aanbieder van de eHerkenning om het bedrag automatisch af te laten schrijven. Let erop dat het abonnement automatisch wordt verlengd. Na jouw aanmelding ben je terug te vinden in het zorgaanbiedersportaal.

 

Kosten eHerkenning aanvragen voor zorgaanbiedersportaal

De kosten van eHerkenning zijn afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat vereist is.  eHerkenning heeft vier niveaus van betrouwbaarheid. 

EH2 kost ca € 18 per jaar exclusief BTW

EH2+ kost ca € 20 per jaar exclusief BTW

EH3 kost ca € 40 per jaar exclusief BTW

EH4 kost ca € 45 per jaar exclusief BTW

EH4 is het zwaarste niveau van beveiliging en kost meer tijd en energie om dit te behalen. EH2 is de meest eenvoudige eHerkenning en kost dus minder investering. De kosten van eHerkenning lopen op met het niveau van beveiliging.

 

 

 

Stuur mij de Nieuwsbrief!

* indicates required

Intuit Mailchimp